Ψήφισμα συγκέντρωσης πολιτών

ΠΟΛΙΤΕΣ ΚΑΤΑ ΤΗΣ ΥΠΟΘΑΛΑΣΣΙΑΣ
ΨΗΦΙΣΜΑ ΤΗΣ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΣΥΖΗΤΗΣΗΣ ΓΙΑ ΤΟ ΘΕΜΑ
ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ ΠΑΛΛΑΣ, 17 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 2006

Εμείς οι πολίτες της Θεσσαλονίκης, που είμαστε αντίθετοι στην κατασκευή της υποθαλάσσιας αρτηρίας, θεωρούμε ότι το προωθούμενο με τη μέθοδο της μελέτης-κατασκευής, «μεγάλο» και «εμβληματικό» έργο της Θεσσαλονίκης (με πρόσχημα την παράκαμψη του ιστορικού κέντρου) θα είναι καταστροφικό για την πόλη.

Η ενδεχόμενη υλοποίησή του, χωρίς δημόσια χρηματοδότηση, απειλεί να ανατρέψει ολοκληρωτικά την κοινωνική, οικονομική, περιβαλλοντική και πολιτιστική φυσιογνωμία της πόλης.

Συγκεκριμένα, το έργο –μεταξύ άλλων– προβλέπει στο βορειοδυτικό άκρο της εισόδου της αρτηρίας (με τη «βούλα» του Υπουργείου Πολιτισμού) την καταστροφή ιστορικών και διατηρητέων κτηρίων της παράκτιας ζώνης του λιμανιού της Θεσσαλονίκης και την ανατροπή της σχέσης που πάσχισε χρόνια να αποκτήσει η πόλη με το λιμάνι της. Ο εργολάβος προτρέπεται προκλητικά να εξασφαλίσει προσπέλαση στην πρώτη προβλήτα.

Το έργο της υποθαλάσσιας αποτελεί κατάφωρη παραβίαση των συνταγματικών μας δικαιωμάτων στην προστασία της πολιτιστικής κληρονομιάς.

Αντίστοιχα, προβλέπεται:

  • έξοδος της αρτηρίας στα νοτιοανατολικά με ανοικτές σήραγγες από την περιοχή της Ηλεκτρικής Εταιρείας έως το Μακεδονία Παλλάς και στο πάρκο του πεδίου του ΄Αρεως
  • εννέα λωρίδων αυτοκινητόδρομος ταχείας κυκλοφορίας (που ήδη χαρακτηρίστηκε εθνική οδός) πάνω στο ίχνος της σημερινής παραλιακής λεωφόρου. Ο αυτοκινητόδρομος αυτός διαμορφώνεται διευρύνοντας την παραλιακή και καταστρέφοντας τις δενδροστοιχίες και τα πάρκα της περιοχής και ανατρέποντας την ήδη δημοπρατημένη μελέτη ανάπλασης της παραλίας

Το έργο της υποθαλάσσιας αποτελεί αστική επέμβαση μεγάλης κλίμακας και δεν είναι δυνατόν να γίνεται εν κρυπτώ και ερήμην της πόλης.

Η πρόταση για την εφαρμογή της υποθαλάσσιας παράκαμψης της παλιάς παραλίας, διαχειρίζεται όλο το μήκος του θαλάσσιου μετώπου της πόλης ως λευκό χαρτί, καταπατώντας ιδιοκτησίες, προσαρτώντας εδάφη, οικοδομώντας με χιλιάδες κυβικά μπετόν τις μοναδικές εστίες πρασίνου που έχει ακόμη η πόλη μας. Ανοικτές ράμπες, κτήρια μηχανοστασίων, φουγάρα εξαερισμού και γέφυρες είναι μερικά από τα επιμέρους αποτελέσματα της κατασκευής της υποθαλάσσιας.
Το κυκλοφοριακό χάος που θα προκληθεί από έναν αυτοκινητόδρομο μαμούθ με χιλιάδες αυτοκίνητα σε διπλή κατεύθυνση που ανοίγεται σε έναν αστικό ιστό ήδη κορεσμένο (δυτική είσοδος με πλάζα διοδίων δυτικά και κατάληξή του στην οδό Ανθέων ανατολικά), τα ηχοπετάσματα στο μέτωπο της πόλης προς τη θάλασσα, η σημειακή πρόσβαση στην παραλία με πεζογέφυρες και μια κυκλοφοριακή ασφυξία όχι μόνο στις περιοχές που γειτνιάζουν με τα επίγεια τμήματα της αρτηρίας αλλά σε ολόκληρη την πόλη, είναι μερικά ακόμη από τα καταστροφικά για την πόλη αποτελέσματα της κατασκευής του έργου.

Δεν θα μπορούσε να διαμορφωθεί πιο εφιαλτικό τοπίο για την εφαρμογή ενός αναπτυξιακού έργου που επαγγέλλεται τη βελτίωση συνθηκών της πόλης και των κατοίκων της, από την υποθαλάσσια αρτηρία.

Εμείς, ΟΙ ΠΟΛΙΤΕΣ ΚΑΤΑ ΤΗΣ ΥΠΟΘΑΛΑΣΣΙΑΣ
ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ:

  • την άμεση ακύρωση του έργου της υποθαλάσσιας αρτηρίας όπως σχεδιάστηκε,
  • τη διατύπωση ενός συνολικού σχεδιασμού για την αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού προβλήματος σε μητροπολιτικό επίπεδο, με ενιαίο φορέα αστικών συγκοινωνιών και στόχο την αύξηση χρήσης των δημόσιων μέσων μεταφοράς,
  • την πλήρη ενημέρωση των πολιτών για τα προγραμματιζόμενα έργα,
  • την προστασία του φυσικού και πολιτιστικού τοπίου της πόλης μας γιατί αυτή είναι η κληρονομιά μας.

ΚΑΛΟΥΜΕ
όλους ανεξαιρέτως τους Θεσσαλονικείς να ενεργοποιηθούν ώστε να αποτραπεί αυτό το έγκλημα σε βάρος της πόλης μας.

8 Σχόλια to “Ψήφισμα συγκέντρωσης πολιτών”

  1. viviannametalinou Says:

    Η συγκέντρωση στο Μακεδονία Παλάς έγινε στις 17 Οκτωβρίου!

  2. ΕΥΑ ΒΟΡΕΟΠΟΥΛΟΥ Says:

    ΘΕΛΩ ΝΑ ΒΟΗΘΗΣΩ ΤΙ ΜΠΟΡΩ ΝΑ ΚΑΝΩ ¨?

  3. Γεώργιος Μπόσκου Says:

    άμεση ακύρωση του έργου της υποθαλάσσιας αρτηρίας

  4. Γιώργος Λιαμάδης Says:

    Όλα καλά με την πρωτοβουλιά αυτή, αλλά εδώ και καιρό ψάχνω να δω τί μπορεί ο καθένας μας να κάνει και δε βρίσκω μια σαφή απάντηση.

    Θα σας παρακαλούσα λοιπόν να δώσετε μία σειρά από σαφείς οδηγίες για το ποιά θα μπορούσε να είναι η συμμετοχή μας σε αυτή την κίνηση.

    Μήπως η πρόταση που συνάντησα κάπου στα σχόλια αυτού του blog για συλλογή υπογραφών (αντί του φανερά ανεπιθύμητου για τους δημοτικούς άρχοντες δημοψηφίσματος) θα ήταν πραγματικά σκόπιμη;

    Ευχαριστώ πολύ

  5. Zampouridis Dimitris Says:

    Θυμάμαι πως κάποια στιγμή είχε περάσει ένα e-mail από διάφορους που συγκέντρωναι υπογραφές κατά της υποθαλάσσιας. Είχαν μαζευτεί αρκετές αλλά κανείς δεν έμαθε τί ακριβώς έγινε. Είμαι κι εγώ απ’αυτούς λοιπόν που δεν ξέρω τί πρέπει να κάνω για να σταματήσω την καταστροφή της πόλης που γεννήθηκα και μεγάλωσα.

    Αν υπάρχει κάτι δραστικό που μπορούμε να κάνουμε όλοι εμείς που φοβόμαστε τα χειρότερα, είμαι έτοιμος να βοηθήσω με όποιον τρόπο περνάει από το χέρι μου.

    Περιμένω εναγωνίως απάντηση.

  6. Καλταπανίδου Ανθή Says:

    Είχα την εντύπωση ότι με τις υπογραφές που είχαν συγκεντρωθεί και τις διαμαρτυρίες, είχε σταματήσει η ιστορία με την υποθαλάσσια και την καταστροφή του ομορφότερου σημείου της πόλης (την παραλία). Από ότι διαβάζω όμως η ιστορία όχι μόνο δεν έχει σταματήσει αλλά είναι έτοιμη και να ξεκινήσει. Διαβάζω διάφορα για ανθρώπους και οργανώσεις που είναι ενάντια στην κατασκευή της αλλά πουθενά δεν έχω καταφέρει να βρω πληροφορίες για το τι ακριβώς μπορούμε να κάνουμε όλοι εμείς που δεν θέλουμε να γίνει η κατάσταση στην πόλη τρις χειρότερη από ότι είναι.

    Ενημερώστε μας σας παρακαλώ πολύ εαν υπάρχει κάτι που μπορούμε να κάνουμε όλοι εμείς που ενδιαφερόμαστε.

  7. Yaz Okulu Says:

    does anyone knows if there is any other information about this subject in other languages?

  8. ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΔΟΪΝΑΚΗΣ Says:

    ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΥΠΟΘΑΛΑΣΣΙΑ ΤΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ!
    ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΛΥΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΟΛΗ ΤΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ.

    ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΣΕ ΜΕ ΤΑ ΙΔΙΑ ΧΡΗΜΑΤΑ ΝΑ ΥΛΟΠΟΙΗΘΟΥΝ ΜΙΑ ΣΕΙΡΑ ΑΠΟ ΕΡΓΑ ΤΑ ΟΠΟΙΑ ΘΑ ΕΙΧΑΝ ΠΟΛΛΑΠΛΑΣΙΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ:

    – Η ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΕΝΟΣ ΤΡΑΜ ΤΟ ΟΠΟΙΟ ΘΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΕΙ ΣΤΗΝ ΠΑΡΑΛΙΑ ΔΙΠΛΑ ΣΤΗΝ ΘΑΛΑΣΣΑ. ΣΕ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΠΟΥ ΔΕΝ ΜΑΣ ΕΙΝΑΙ ΑΡΚΕΤΗ Η ΥΠΑΡΧΟΥΣΑ ΠΑΡΑΛΙΑ (ΣΕ ΠΛΑΤΟΣ) ΑΣ ΜΠΑΖΩΣΟΥΜΕ ΚΑΙ 1-2 ΜΕΤΡΑ ΑΚΟΜΗ.

    – ΕΡΓΑ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ ΣΤΟΝ ΗΔΗ ΥΠΑΡΧΩΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟ ΜΕ ΣΚΟΠΟ ΝΑ ΑΠΑΛΕΙΦΘΟΥΝ ΟΙ ΑΝΗΦΟΡΕΣ ΚΑΙ ΟΙ ΚΑΤΗΦΟΡΕΣ ΠΟΥ ΠΑΝΤΑ ΚΑΘΥΣΤΕΡΟΥΝ ΤΗΝ ΚΙΝΗΣΗ ΤΩΝ ΒΑΡΕΩΝ ΟΧΗΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΝΕΩΝ Ή «ΦΟΒΙΣΜΕΝΩΝ» ΟΔΗΓΩΝ.

    – ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΝΕΟΥ ΥΠΟΓΕΙΟΥ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟΥ, ΑΚΡΙΒΩΣ ΚΑΤΩ ΑΠΟ ΤΟΝ ΗΔΗ ΥΠΑΡΧΩΝ, ΔΙΠΛΗΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ ΜΕ ΕΙΣΟΔΟΥΣ ΚΑΙ ΕΞΟΔΟΥΣ.

    – ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΝΕΩΝ ΜΙΚΡΩΝ ΥΠΟΓΕΙΩΝ ΠΑΡΚΙΝΓΚ, ΣΧΕΔΟΝ ΕΝΑ ΓΙΑ ΚΑΘΕ ΟΙΚΟΔΟΜΙΚΟ ΤΕΤΡΑΓΩΝΟ.

    ΑΣ ΜΗΝ ΦΟΒΟΜΑΣΤΕ ΝΑ ΕΠΕΚΤΑΘΟΥΜΕ ΥΠΟΓΕΙΑ ΕΦΟΣΟΝ ΔΕΝ ΕΧΟΥΜΕ ΑΛΛΕΣ ΛΥΣΕΙΣ ΓΙΑ ΥΠΕΡΓΕΙΑ ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΤΩΝ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ ΜΑΣ.

    ΦΥΣΙΚΑ, ΥΠΟΓΕΙΑ, Η ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ ΚΡΥΒΕΙ ΣΕ ΠΟΛΛΑ ΣΗΜΕΙΑ ΠΛΟΥΣΙΑ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΑ ΕΥΡΗΜΑΤΑ. ΑΥΤΑ ΤΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΘΑ ΞΕΠΕΡΑΣΤΟΥΝ ΜΕ ΤΟΝ ΙΔΙΟ ΤΡΟΠΟ ΠΟΥ ΘΑ ΤΑ ΞΕΠΕΡΑΣΕΙ ΚΑΙ ΤΟ ΜΕΤΡΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ.

    ΤΕΛΟΣ, ΔΥΟ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΙΣΠΑΝΙΑ Η ΟΠΟΙΑ ΩΣ ΧΩΡΑ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥ ΚΟΝΤΑ ΣΤΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ:

    – ΣΤΗΝ ΠΑΜΠΛΟΝΑ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΜΙΚΡΑ ΣΕ ΜΕΓΕΘΟΣ ΥΠΟΓΕΙΑ ΠΑΡΚΙΝΓΚ ΕΝΩ Η ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ ΤΩΝ ΣΚΟΥΠΙΔΙΩΝ ΓΙΝΕΤΑΙ ΜΕ ΠΟΛΥ ΜΙΚΡΟΥΣ ΥΠΕΡΓΕΙΟΥΣ ΚΑΔΟΥΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΟΠΟΙΟΥΣ ΤΑ ΣΚΟΥΠΙΔΙΑ ΚΑΤΑΛΗΓΟΥΝ ΣΕ ΥΠΟΓΕΙΟΥΣ ΜΕΓΑΛΟΥΣ ΚΑΔΟΥΣ.

    – ΣΤΗΝ ΒΑΡΚΕΛΩΝΗ ΥΠΑΡΧΕΙ ΔΙΚΤΥΟ ΥΠΟΓΕΙΟΥ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΥ ΔΙΠΛΗΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ ΜΕ ΕΙΣΟΔΟΥΣ ΚΑΙ ΕΞΟΔΟΥΣ ΣΕ ΔΙΑΦΟΡΑ ΣΗΜΕΙΑ, ΤΟ ΟΠΟΙΟ ΒΡΙΣΚΕΤΑΙ ΑΚΡΙΒΩΣ ΚΑΤΩ ΑΠΟ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΟ ΥΠΕΡΓΕΙΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟ ΔΙΠΛΗΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ.

    ΔΕΝ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΝΑ ΑΝΑΚΑΛΥΨΟΥΜΕ ΤΟΝ ΤΡΟΧΟ, ΤΟ ΕΧΟΥΝ ΚΑΝΕΙ ΑΛΛΟΙ ΠΡΙΝ ΑΠΟ ΕΜΑΣ.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s


Αρέσει σε %d bloggers: